Sinds de oprichting zeven jaar geleden, heeft de stichting een snelle groei doorgemaakt en is het personeelsbestand flink uitgebreid. De stichting werkt daarnaast veel met vrijwilligers en wil haar vrijwilligersbeleid verder ontwikkelen, vertelt Peggy. ‘De focus lag de afgelopen jaren op kwaliteit, verdieping van de projecten en uitbreiding. Om de volgende stap te kunnen zetten, willen we een professionaliseringsslag maken. Hoog tijd om een weldoordacht plan te maken en de taken goed te verdelen. Maar hoe pak je dat aan? Hoe creëren we een werkomgeving waarin het personeel optimaal en duurzaam kan functioneren? De hulp van een HR-adviseur komt voor ons dus echt als geroepen.’
Zelfinzicht
Op dit moment zijn de gesprekken met de HR-adviseur in volle gang en is er al een prachtig plan gemaakt, vertelt Peggy. ‘De nadruk ligt op ontwikkeling, kracht en focus. Met als doel: zelfinzicht krijgen. De HR-adviseur helpt ons om beter te begrijpen wie we als stichting zijn, waar we voor staan en waar we naartoe willen. Zodat we op individueel en teamniveau sterker en doelgerichter kunnen werken. Door de gesprekken met de HR-adviseur hopen we dat iedereen zijn of haar talenten en kwaliteiten beter kan herkennen, zodat iedere werknemer een rol krijgt toebedeeld die bij hem of haar past. Tegelijkertijd werkt dat ook op teamniveau door want door de taakverdeling beter af te bakenen, kunnen we onze doelen beter formuleren.’